Všimli ste si tú zmenu?


Dnes už nemáme len PC, ale aj mobilné zariadenia a pripojenie wi-fi. Dokonca aj pre herné konzoli je už internet prvoradým doplnkom. Dnes totiž mladí, deti, no i starší hrávajú populárnejšou formou, multiplayerom. Čiže nie proti počítaču, ale proti ľudom z celého sveta, či len kamarátom. Každopádne hrajú online. Väčšinou.
K tejto téme chcem poukázať na jednu vec.

počítače

Tým, že si nejakú hru kúpite, tým vaše investície nekončia. Teda môžu, je te len na vás, no výrobcovia vám dávajú najavo, že budete mať oproti iným hráčom obmedzenejšie možnosti. Je to taký marketingový ťah, ktorý si možno všimlo len málo ľudí, no skrátka málo kto na to upozorňuje.

fantasie

 Ak si hru kúpite, investícia eštel en začína. Hranie sa stalo „peniaze žerúcou“ aktivitou. Mne už to môže byť i jedno, o videohry sa už tak moc nezaujímam, no od tých dnešných detí, od tých hranie vyberie všetky peniaze, teda skôr peniaze ich rodičov. Ale čudovali by ste sa, peniaze to ťahá i z dospelých hráčov. Ale tí už si zarábajú, je to ich vec. Najľahším terčom sú však deti. Tie si zadovážia hru, no počas hry majú obmedzené možnosti, všetky lákavé veci sú v balíčku „premium“, za ktorý je poplatok. Príde mi to voči tým, čo už si hru kúpili nefér. To nestačí, že za ňu dali niekoľko desiatok Euro?

Pokiaľ si deti stiahnú hru do mobilného zariadenia, je to zdarma. Avšak! Už i len pri prvých krokoch v hre sú z každej strany v hre nabádzané k tomu, aby si kúpili viac nábojov, aby kúpili pre hrdinu lepšie oblečenie, aby kúpili lepší samopal,… no a takéto hlúposti. Do takejto hry tak niekto investuje niekoľko aj desiatok Euro, ktoré by mohol využiť rozumnejším spôsobom.

pokladna

A čo sa týka hernej konzoly? Dá vám možnosť hrať online, no samozrejme tú službu si musíte predplatiť. Potom si kúpite hru, všetky zaujímavé vychytávky sú v oddelení „premium“, cez ktoré musíte využiť platenú službu k pripojeniu a pomocou služby zakúpiť konkrétnu vychytávku. Za samotnú jednu hru pritom zaplatíte okolo 60 Euro.

Dieťa ide hrať hru cez PC, no už ju zdrama nemá šancu nainštalovať. Musí si hru kúpiť cez steam. / Okolo 60 Euro./ Spustí ju a počas hry sa tlačia ďalšie platené možnosti, ktoré vám ukazujú, že ak nezaplatí, je oproti iným ako lúzer.
•         Chcem tým celým poukázať na to, že niekedy sme si kúpili videohru a tým to skončilo. Žiadne obmedzenia v nej neboli. Zaplatili sme a žiadne ďalšie peniaze od nás nepýtala.
•         Dnes však kúpou hry vaše investície ešte len začnú. Sú to peniaze a peniaze. Speňažia všetko. Ako by nestačilo, že produkt ste si už zakúpili. Stačí, ak si len do mobilu stiahnete nejakú primitívnu hru.
•         Ovplyvnia hlavne deti, no i tínedžerov, dokonca dospelých.
•         Je to taký psychologický ťah spojený s marketingom. Vyhadzujeme peniaze a už ani nevieme poriadne za čo.