Open office: 5 tipov etikety


Open office (otvorené kancelárie) sú čoraz bežnejšie, šetria peniaze a podporujú spoluprácu. Avšak, spoločné sedenie zamestnancov v rovnakej miestnosti môže viesť k rozptýleniu, neefektívnosti a niekedy dokonca ku konfliktom. Je dôležité byť na pracovisku zdvorilý a sebavedomý – najmä ak pracujete priamo vedľa svojich kolegov. Tu je päť tipov etikety pre open office.

design

1. Rešpektujte súkromie
V otvorených kanceláriách zamestnanci zvyčajne pracujú blízko seba – tak blízko, že ste pravdepodobne čítali, čo váš kolega píše na svojom počítači z vášho vlastného sedadla. To môže spôsobiť neistotu a dokonca aj nepohodlie u pracovníkov. Uistite sa, že rešpektujete súkromie vašich spolupracovníkov tým, že sa sústredíte na svoj pracovný priestor a zbytočne nepozeráte na stôl vášho kolegu. Nikto by nemal cítiť nepríjemný očný kontakt vo svojom osobnom pracovnom priestore.

2. Udržujte čistotu
Keďže nemáte vlastnú kanceláriu musíte dbať na čistotu vo väčšej miere. Vašim priestorom je väčšinou vlastný stôl, ktorý by mal byť neustále čistý, keďže neunikne pohľadu ostatným spolupracovníkom a spôsob, akým udržiavate váš priestor o vás veľa prezradí. Dbajte na to, že každý týždeň zotriete prach, nenechávajte staré jedlo ani špinavé šálky od kávy na stole a snažte sa, aby váš pracovný stôl bol organizovaný.

3. Zostaňte ticho
V open space kanceláriách hluk dopadá ďaleko. Dokonca aj keď rozprávate alebo počúvate hudbu. Môže to rušiť ľudí naokolo a odviesť ich pozornosť a koncentrovanosť pri práci. Hluk z vášho priestoru by mal byť minimálny. To znamená, žiadne telefonovanie prostredníctvom hlasitého odposluchu, žiadne spievanie, hvízdanie, žiadne poklepkávanie s prstami po stole. Malé návyky, ktoré sotva zaregistrujete môžu mať negatívny dopad na vašich spolupracovníkov. Nemusíte mlčať celý deň, ale všímajte si ako na vás reagujú ostatní.

kanceláře

4. Nepreháňajte to s vôňou
Niektorí ľudia sú citliví na vôňu, cítia sa nepríjemne už len pri jemnej aróme. Aj jemné arómy môžu spôsobiť nevoľnosť, svrbenie nosa a iné nepríjemné príznaky.

5. Buďte opatrní
Celkovo venujte pozornosť podnetom kolegov. Ak sa niekto zdá byť znepokojený, úzkostný, rozčúlený alebo akokoľvek ovplyvnený vami alebo vašimi činmi mali by ste zvážiť svoje správanie. To ako sa správate v kancelárii a zaobchádzate s ostatnými môže byť rovnako dôležité pre vašu kariéru aj pracovný výkon.