Logicky platí, že čím viac energie náš pes vynaloží na aktivity, ktoré má povolené tým mu zostane menej na tie nevhodné. Pokiaľ chceme odstrániť správanie s tendenciou všetko zničiť, existuje hneď niekoľko spôsobov. Faktom je, že šteniatka sú ako malé deti. Už od prvého momentu, ako si psíča donesiete domov netreba zabúdať na dôslednú východu a vymedzenie hraníc, taktiež na dôslednosť. Aj šteniatko sa musí učiť nové pravidlá, ktoré budú trvať po celý život vo vašej domácnosti.
Pre šteniatka je typické že všetko ňuchajú a ochutnávajú. Pokiaľ nájdu niečo zaujímavé, nezáleží od veľkosti, tvaru či hodnoty jednoducho to vezmú do úst a rýchlo s danou vecou utekajú sa niekam skryť. Hoci zo začiatku to môže byť milé, no pokiaľ to psovi zostane až do dospelosti, nie je to celkom v poriadku. Zvlášť pokiaľ si bude neskôr trúfať aj na veľké kusy nábytku, hodnotné predmety a podobne. Psík by si v konečnom dôsledku mohol aj veľmi ublížiť.
Jednou z podmienok, ako psíka odnaučiť všetko hrýzť a kradnúť je nedávať mu príliš veľa hračiek. Bohate postačia tri. Pokiaľ ich bude viac, môže mať pocit že doma môže hrýzť teda do čohokoľvek. Taktiež je dobré sa vyhýbať kúpe takých hračiek, ktorý by mohli pripomínať predmety v domácnosti ako napríklad papuče a podobne.
Je mnoho spôsobov ako zvládnuť takéto šteňa. Jedným z nich je napríklad metóda, že v prípade že vaše šteniatko vezme nejakú vec do papule a začne s ňou behať a trhať ju, jednoducho odíďte z miestnosti a zavrite za sebou dvere tak, aby šteniatko zostalo samé. Je to preňho dostatočný trest, nesmie však trvať veľmi dlho, len krátko a potom sa k psíkovi vráťte.
Ďalším spôsobom je, snažiť sa obrátiť jeho pozornosť na hračku, s ktorom sa môže hrať. Keď napríklad začne trhať niečo na záhrade, zaujmite jeho pozornosť pískacou hračkou alebo cvičením aportu. Hrajte sa s ním tak, aby sa unavil a nič ďalej nevymýšľal.
Naučte ho tiež povelom ako Fuj, Nesmieš. Vo všeobecnosti pokiaľ chceme mať šikovného a vychovaného psa je dôležité mu poskytnúť dohľad, dostatok lásky a aktivít a aj hračiek.