3D Revolúcia


Dnes nám už neprídu filmy a videohry v podobe 3D ničím výnimočným. Ale nie je to tak dávno, kedy sa v tomto smere jednalo o technickú revolúciu.

Pokiaľ sa nemýlim, tento typ animácie  v podobe 3D animovaného filmu priniesol na filmové plátno až film Toy Story /Boj Hračiek/, v roku 1995. Firma Pixar sa spojila s technickým, počítačovým virtuózom Steveom Jobsom a spoločne vznikol tento filmový prevrat. Bol to vôbec prvý film, ktorý mal takúto podobu. Kiná boli preplnené a aj ja osobne som mal tento film veľmi rád. Uchvátilo ma to grafické spracovanie. Firma Pixar dodnes prišla s mnohými podobnými titulmi, ktoré majú túto grafickú podobu.
červená hrací kostka

Čo sa týka počítačových hier, prevratnou novinkou bol Wolfenstein 3D. Grafika síce nebola taká, ako ju poznáme dnes, no jednalo sa o funkčnú kvalitnú hru v zobrazení 3D. vtedy sa písal rok 1992 a v priebehu len pár rokov prichádzajú revolučné tituly ako Doom a Need For Speed. Tieto tituly boli veľmi populárne, z týchto titulov ťažia výrobcovia doteraz. Dnes vám to už úcvhatné nepríde, no  tej dobe sa jednalo o úplne inú podobu videohier, než na akú bola dovtedy mládež zvyknutá. Dovtedy sa hrávali hry v podobe 2D. Plošinovky, skákačky. Rozmer 3D priniesol úplne iné, nepoznané hranice, ktoré sa využívajú dodnes. Nebyť týchto prelomových hier, dnes by mali videohry úplne inú podobu a skoro vôbec by sa nerozvinuli.
rubikovi kostky

Forma zobrazenia 3D sa však už používa i pri detailnom zobrazení modelov áut, pri simulácii kompatibility alu diskov, pri simulácii a testovaní lietadiel, pri simulácii rôznych plánov a situácií. Tento typ zobrazenia priniesol mnoho výhod v zobrazovaní detailov a v mnohých oblastiach sa využíva dodnes. Ovplyvnil našu spoločnosť na veľa rokov vpred. Pri tvorbe tohto zobrazenia sa musí klásť dôraz na kvalitné zobrazenie textúr. Textúry sú ako hranice objektov, na ktorých prevedenie sa musí klásť dôraz, inak by celková podoba objektov nepôsobila dosť reálne a kvalitne.